Ko dobra plača ne odtehta

Jul 5, 2017

Trboveljsko podjetje Dewesoft je v tem, kar počne, eno najboljših na svetu. Njihove merilne naprave so celo na Mednarodni vesoljski postaji. V podjetju vlada dobro vzdušje, primerno in radi nagrajujejo prizadevne zaposlene. A nove vrhunske sodelavce vendarle težje najdejo kot kakšno drugo manj privlačno podjetje. Kako to?

Odgovor je preprost. Dewesoft je trboveljsko podjetje. Trbovlje, skupaj s Hrastnikom in Zagorjem, pa so zaradi slabih prometnih povezav od drugih delov Slovenije oddaljene bolj, kot to daje slutiti dejanska razdalja med njimi.

65 kilometrov, vsaj ura vožnje
Ko smo v stranki Zavezništvo obiskali Zasavje, se je izvršni direktor in soustanovitelj Dewesofta Andrej Orožen med drugim potožil, da bi dobre programerje veliko lažje pritegnili v Dewesoft, če bi bile cestne povezave z Zasavjem boljše. Mislil je predvsem na povezavo med zasavsko dolino in avtocestnim križem, ki je zdaj slaba. 65 kilometrov od Ljubljane do sedeža podjetja Dewesoft prevozimo v približno eni uri. Po avtocesti bi v istem času opravili dvakrat daljšo pot.

Župani: slaba cesta ovira razvoj
Na to, da slabe prometne povezave pomenijo veliko »coklo« za razvoj Zasavja, opozarjajo tudi župani Hrastnika, Trbovelj in Zagorja. Pot iz zasavskih občin do avtocestnega križa je v ugodnih vremenskih razmerah morda še znosna, v času sneženja in drugih vremenskih nevšečnosti pa se potovanje močno podaljša in postane nevarnejše. Potencialni vlagatelji tega regiji zagotovo ne štejejo v plus. Kot mučna vožnja v dolino in iz nje ni ravno spodbuda za to, da bi si iskalce zaposlitve delo iskali v Zasavju.

Rešitev? Predor
Prebivalci Zasavja si zato že vrsto let, celo desetletja prizadevajo za to, da bi njihove kraje z avtocesto povezali s predorom. »Predor bi skrajšal pot do avtoceste, manj bi bilo tovornega in drugega prometa skozi mesta, zmanjšala bi se onesnaženost z delci PM10, hitrejši bi bil pretok ljudi in znanja iz in v dolino,« so poudarili nekateri, s katerimi smo se pogovarjali na regijskem obisku.

A navkljub tem dolgoletnim prošnjam in tehtnim argumentom predora še kar ni, čeprav strošek gradnje nikakor ni astronomski: za izgraditev predora bi potrebovali okrog 30 milijonov evrov.

Predor res kmalu?
Alenka Bratušek, predsednica in poslanka stranke Zavezništvo, je zato ministru za infrastrukturo Petru Gašperšiču postavila pisno poslansko vprašanje o tem, ali lahko Zasavčani vendarle pričakujejo, da bo predor zgrajen.

»Po informacijah, ki sem jih pridobila od županov, ste obljubili, da boste pristopili h gradnji predora. Ali boste res? Je denar za začetek gradbenih del na projektu že zagotovljen? Kdaj naj bi bil predor Trbovlje-Prebold zgrajen?« je vprašala ministra. Alenka Bratušek si namreč želi, da bi prebivalci Zasavja končno bili uslišani. In da jih na poti do novih uspehov ne bi omejevala že pot.

Naroči se na e-novice.

Prosimo, vpišite vaš elektronski naslov in kliknite "Naroči"

Uspešno ste se prijavili. Hvala